Eksponaty po konserwacji

Eksponaty po konserwacji

Podstawą całej idei muzeum są jego zbiory i dlatego pierwszym obowiązkiem muzealnika jest troska o stan obiektów zabytkowych. Konserwacja jest częścią misji, jaką pełnią muzea i jedną z naczelnych wartości propagowanych przez Międzynarodową Radę Muzeów oraz kodeks Etyki ICOM (ICOM - Międzynarodowa Rada Ochrony Zabytków i Miejsc Historycznych).

Po spełnieniu priorytetów związanych z konserwacją zabytków kurator ma obowiązek udostępnić eksponaty, co czynimy, prezentując je w Pałacu Mieroszewskich po pracach konserwatorskich wykonanych przez dyplomowanego konserwatora Barbarę Wójtowicz–Flądro - członka zespołu pracowni konserwatorskiej Muzeum w Gliwicach.

Dyrektor Muzeum Zagłębia oraz pracownicy merytoryczni z dumą i radością zapraszają do zwiedzania pięknych, stylowych pomieszczeń pałacowych z zadbanymi muzealiami.

Eksponatami, będącymi elementem wspólnego dziedzictwa kulturowego, w nowej niezniszczonej odsłonie są:

Mosiężny posrebrzany samowar - II połowa XIX w., składający się z siedmiu części. Eksponat można oglądać na Sali Myśliwskiej.

Florencka waza dekoracyjna z ok. 1880 r., ozdobiona na brzuścu scenami mitologicznymi. Konserwator uzupełnił brakujące ucho i otarcia na kołnierzu. Wazę można podziwiać na Sali Złotej.

Okrągła cukiernica na czworobocznej stopce – II połowa XIX w. Obiekt można obejrzeć na Sali Myśliwskiej.

Dwukondygnacyjna metalowa klatka na kanarki - XIX w. Obiekt można zobaczyć na Sali z klatką.

Design Joanna Kobryń © Muzeum Zagłębia w Będzinie

MAPA STRONY